• 18 kwietnia 2024

Niniejsza instrukcja zawiera informacje na temat prawidłowej konserwacji rębaka napędzanego pasem benzynowym. Przeprowadzimy Cię również przez proces uruchamiania rębaka po raz pierwszy, a także rozwiążemy wszelkie problemy, które mogą pojawić się z czasem.

W celu zapewnienia optymalnej wydajności i długiej żywotności rębaka należy przeprowadzać regularne kontrole konserwacyjne.

Uruchomienie rębaka po raz pierwszy
Sprawdzić napięcie pasów

Upewnij się, że sprawdzasz napięcie pasów przed pierwszym użyciem. Następnie należy uruchomić rębak nie dłużej niż 10-15 minut przed ponownym sprawdzeniem napięcia pasów. Wynika to z faktu, że po pierwszych piętnastu minutach użytkowania pasy będą się rozciągać.

Napięcie pasów należy sprawdzać przed każdym użyciem. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak regulować napięcie pasów w rębaku.

Pas 15 KM, rębak do drewna, koło pasowe
Przed każdym użyciem rębaka należy również postępować zgodnie z poniższą listą kontrolną.

  • Sprawdzić poziom oleju w rębaku
  • Sprawdzić ogólny stan wyposażenia
  • Sprawdzić napięcie łopatek
  • Sprawdzić ostrość ostrzy
  • Sprawdzić wyłącznik awaryjny

Jak uruchomić rębak do drewna
Pierwszym krokiem do uruchomienia rębaka jest ustawienie go na płaskim, suchym podłożu i upewnienie się, że maszyna nie może być przesuwana.

Następnie należy upewnić się, że zawór odcinający dopływ paliwa jest w pozycji "ON".

Ustawić dźwignię sterowania dławieniem w pozycji "CHOKE" (jest to wymagane tylko wtedy, gdy silnik jest zimny).

Ustawić dźwignię sterowania przepustnicą w pozycji "FAST".

Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji "ON". Chwycić rękojeść recoil Starter i powoli ciągnąć, aż poczujesz opór. Pozostawić linkę wciągniętą nieco do tyłu, a następnie szybko pociągnąć za linkę, aby uruchomić silnik. Jedno lub dwa pociągnięcia zazwyczaj powodują uruchomienie silnika.

Gdy silnik pracuje prawidłowo, należy powoli ustawić poziom kontroli pracy dławika (jeśli jest używany w zimnym silniku) z powrotem w pozycji "RUN".

Jeżeli rębak nie pracował (zimny silnik), należy rozgrzać silnik przez 3-4 minuty pracując na pół przepustnicy, a następnie przesunąć regulator przepustnicy o prędkość maksymalną.

Zatrzymanie silnika

Wystarczy przesunąć dźwignię przepustnicy do pozycji "IDLE", a następnie ustawić przełącznik zapłonu w pozycji "OFF".

Utrzymanie swojego rębaka
W celu utrzymania optymalnej wydajności rębaka, zalecamy przestrzeganie poniższych zasad. Sprawdzenie tych punktów po upływie zalecanego czasu pomoże upewnić się, że każda część twojego rębaka jest dobrze zadbana i gotowa do wykonania zadania pod ręką. To również znacznie przedłuży żywotność rębaka, utrzymując go w gotowości do działania przez wiele lat.

Co 25 godzin użytkowania

  • Sprawdzić ciśnienie w oponach
  • Wyczyścić zewnętrzną część silnika i chłodzenie
  • Wymiana oleju silnikowego
  • Wymień filtr powietrza

Co 100 godzin

  • Wymień świecę zapłonową

Rozwiązywanie problemów z maszyną
Silnik rębaka nie uruchomi się

W przypadku, gdy rębak nie rozpocznie pracy, należy postępować zgodnie z poniższą listą kontrolną.

  • Czy włącznik zapłonu jest w pozycji "ON"?
  • Czy zawór odcinający paliwo jest włączony?
  • Czy używasz świeżego, czystego paliwa? Jeśli paliwo jest stare, zmień je. Jeśli paliwo jest przechowywane dłużej niż 30 dni, zdecydowanie zalecamy stosowanie stabilizatora paliwa.
  • Czy świeca zapłonowa jest czysta? Jeśli świeca zapłonowa jest brudna lub pęknięta, należy ją wymienić. Jeśli jest tłusta, pozostawić ją na zewnątrz, przytrzymać szmatkę nad otworem świecy i kilkakrotnie pociągnąć linkę odwijającą, aby wydmuchać jakikolwiek olej w cylindrze, następnie wytrzeć świecę i włożyć ponownie.
  • Czy jest wystarczająco dużo oleju? Sprawdzić poziom oleju silnikowego i w razie potrzeby uzupełnić aktualny poziom.
  • Czy w gaźniku jest brud? Odkręcić śrubę mocującą komorę pływakową gaźnika, opróżnić paliwo i wyczyścić wnętrze gaźnika świeżym, czystym paliwem. Usunąć dyszę znajdującą się w dnie gaźnika i wyczyścić ją. Następnie można ponownie zamontować dyszę i komorę pływakową.

Silnik nie ma mocy lub nie pracuje płynnie

W przypadku, gdy rębak nie pracuje płynnie lub brakuje mu mocy, postępuj zgodnie z poniższą listą kontrolną.

  • Sprawdź, czy dźwignia przepustnicy jest w pozycji "RUN".
  • Czy świeca zapłonowa jest czysta? Jeśli jest zabrudzona lub pęknięta, zmień ją. Jeśli jest zaolejona, należy ją pozostawić na zewnątrz, przytrzymać szmatkę nad otworem świecy i kilkakrotnie pociągnąć linkę odwijającą, aby wydmuchać dowolny olej w cylindrze. Następnie należy wytrzeć korek i włożyć go ponownie.
  • Czy używasz świeżego i czystego gazu bezołowiowego? Jeśli jest stary, to go zmień. Jeśli gaz jest przechowywany dłużej niż 30 dni, zalecamy użycie stabilizatora paliwa.
  • Czy twój silnik ma odpowiednią ilość czystego oleju? Jeśli jest brudny, należy go wymienić zgodnie z instrukcjami zwykle zawartymi w instrukcji obsługi producenta silnika.

Silnik produkuje dym

Nawet jeśli silnik rębaka produkuje dym, należy postępować zgodnie z poniższą listą kontrolną:

  • Sprawdź poziom oleju i wyreguluj go w razie potrzeby
  • Sprawdzić filtr powietrza i w razie potrzeby wyczyścić lub wymienić.
  • Możliwe, że używasz niewłaściwego oleju - być może zbyt lekkiego jak na temperaturę. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na ten temat zalecamy przeczytanie instrukcji obsługi silnika.
  • Wentylatory chłodzące należy czyścić, jeśli są brudne.

 

Top